FAQ - Najczęściej zadawane pytania

1. Jaki jest koszt zakupu licencji?

2. Co otrzymuję w ramach zakupu licencji Server?

3. Co otrzymuję w ramach zakupu licencji Cloud?

4. Co daje odnowienie wsparcia dla licencji i ile ono kosztuje?

5. Moja licencja nie posiada już ważnego wsparcia. Co powinienem zrobić?

6. Czym jest Rozszerzenie licencji i co ono daje?

7. Jestem posiadaczem licencji JIRA Unlimited. Co dalej z moją licencją?

8. Czy dodatki do licencji głównych JIRA i Confluence muszą być kupowane dla takiej samej ilości użytkowników?

9. Jestem zainteresowany dodatkiem JIRA Service Desk. Jak jest on licencjonowany?

10. W jaki sposób przetestować licencję?

11. Czy po zakupie licencji trzeba przeinstalowywać instancję testową?

12. Co jest potrzebne do złożenia zamówienia?

13. Czy mogę zwrócić zakupioną licencję?

14. Jak skorzystać z Uniwersytetu Atlassian?

15. Czym jest Atlassian Marketplace?

16. Znalazłem interesujący mnie plugin na Atlassian Marketplace. Czy mogę kupić go u Państwa?

17. Czy można połączyć ilość użytkowników z różnych licencji?

18. Chcę używać FishEye równocześnie z Crucible. Czy są w tym przypadku jakieś ograniczenia?

1. Jaki jest koszt zakupu licencji?

Prosimy o kontakt w celu dokonania indywidulnej wyceny.
Koszty licencji zależą od wersji licencji (licencje instalowane na własnych serwerach - Server lub hostowane przez producenta - Cloud) oraz ilości użytkowników.
W przypadku licencji Server cena zależeć będzie także do okresu wsparcia, który zostanie zakupiony z licencją (standardowo licencje posiadają wsparcie na 12 miesięcy, ale można jest przedłużyć o 12 lub 24 miesiące).
W przypadku licencji Cloud można ją nabyć na okres jednego lub 12 miesięcy.

do góry ▲

2. Co otrzymuję w ramach zakupu licencji Server?

W ramach zakupu licencji Server otrzymujecie Państwo możliwość bezterminowego korzystania z zainstalowanej u Państwa licencji. Standardowo w cenę licencji wliczone jest także 12 miesięczne wsparcia producenta. Za dodatkową opłatą można od razu przedłużyć standardowy okres wsparcia o 12 lub 24 miesiące. Ponadto wersja Server wspiera szerszy wachlarz dostępnych na rynku dodatków.

do góry ▲

3. Co otrzymuję w ramach zakupu licencji Cloud?

W ramach zakupu otrzymujecie Państwo dostęp do licencji w modelu SaaS na wybrany okres czasu, miesiąc lub rok. W przypadku zakupu licencji Cloud nie musicie się Państwo martwić o aktualizacje, ponieważ producent zajmie się nimi za Państwa. Wersja ta posiada mniejszą możliwość dostosowywania oraz mniejszą ilość możliwych do wykorzystania dodatków. Jednocześnie posiada możliwość podpięcia Google Apps. Więcej o podłączeniu Google Apps.

do góry ▲

4. Co daje odnowienie wsparcia dla licencji i ile ono kosztuje?

Odnowienie wsparcia pozawala na dokonywanie wszystkich aktualizacji aplikacji oraz korzystania ze wsparcia producenta w trakcie jego trwania. Dlatego, jeśli potrzebujesz mieć pewność, że aplikacja nigdy Cię nie zawiedzie, w razie problemów będziesz mógł zwrócić się do producenta o pomoc. Możemy pomóc Tobie w wykupieniu wsparcia tutaj.
Koszty wparcia na 12 miesięcy to połowa kosztów zakupu nowej licencji.
Pamiętaj, że możesz wykupić wsparcie od razu na 36 miesięcy.
Ważne, aby pamiętać, że wsparcie dla licencji zawsze kupowane jest od daty zakończenia poprzedniego okresu wsparcia. W praktyce oznacza to, że jeśli licencja ma nadal aktualne wsparcie to kupując je przed jego wygaśnięciem nic nie tracimy, ale jeśli nasza licencja nie ma już aktualnego wsparcie to zakup będzie obejmował też okres kiedy go nie mieliśmy.

Przykład:

1) Licencja posiada wsparcie ważne do 30.04.2015 roku.
Kupując wsparcie w dniu 01.04.2015 na 12 miesięcy wsparcie będzie liczone od 30.04.2015 do 30.04.2016.
2) Licencja posiadała wsparcie ważne do 01.03.2015 roku.
Kupując wsparcie w dniu 01.04.2015 na 12 miesięcy wsparcie będzie liczone od 01.03.2015 do 01.03.2016.

do góry ▲

5. Moja licencja nie posiada już ważnego wsparcia. Co powinienem zrobić?

W celu wyceny zakupu wsparcia prosimy o kontakt. Do przygotowania specjalnej oferty będziemy potrzebować od Państwa dane w postaci numeru SEN licencji oraz adres email kontaktu technicznego. Na tej podstawie przygotujemy dla Państwa najkorzystniejszy cenowo wariant. Ważne, aby pamiętać, że wsparcie dla licencji zawsze kupowane jest od daty zakończenia poprzedniego okresu wsparcia.

do góry ▲

6. Czym jest Rozszerzenie licencji i co ono daje?

Rozszerzenie licencji pozwala na korzystanie z licencji przez większą liczbę użytkowników. W ramach zakupu rozszerzenia licencji otrzymujecie Państwo także 12-miesięczne wsparcie producenta. Oczywiście istnieje możliwość zakupu wsparcia na 24 i 36 miesięcy. Należy wziąć pod uwagę, że w przypadku zakupu rozszerzenia wsparcie liczone jest od daty jego zakupu, nie przedłuża ono dotychczas posiadanego wsparcia. Nie jest konieczne posiadanie aktualnego wsparcia licencji do zakupu rozszerzenia.

do góry ▲

7. Jestem posiadaczem licencji JIRA Unlimited. Co dalej z moją licencją?

Jeśli wsparcie dla Twojej licencji zakończyło się przed lub w dniu 22.02.2014 to możesz jeszcze raz odnowić swoją licencję jako JIRA Unlimited. W przypadku gdy wsparcia dla Twojej licencji wygasło po 22.02.2014 musisz wybrać docelową wielkość pod względem ilości użytkowników dla swojej licencji. Masz do wyboru wszystkie dostępne na rynku wielkość licencji zaczynając od wersji dla 10 użytkowników, przez wersje dla 25, 50, 100 i 500 użytkowników, po wszystkie wersje Enterprise (500, 2000, 10000 i powyżej 10000 użytkowników).

do góry ▲

8. Czy dodatki do licencji głównych JIRA i Confluence muszą być kupowane dla takiej samej ilości użytkowników?

Tak, zgodnie z zasadami wprowadzonymi przez firmę Atlassian wszystkie dodatki do JIRA i Confluence muszą być kompatybilne pod względem ilości użytkowników z licencja główną. Dotyczy to zarówno dodatków firmy Atlassian jak i tych ofertowanych na Atlassian Marketplace. Niedostosowane w ten sposób dodatki nie będą działać.

do góry ▲

9. Jestem zainteresowany dodatkiem JIRA Service Desk. Jak jest on licencjonowany?

Dodatek ten jest licencjonowany pod względem ilości Agentów a nie użytkowników. Więcej na temat uprawnień poszczególnych typów użytkowników znajdą Państwo w artykule tutaj

do góry ▲

10. W jaki sposób przetestować licencję?

W przypadku licencji instalowanej na Państwa serwerze prosimy o kontakt celem wygenerowania klucza licencyjnego dla wersji testowej. Otrzymacie go Państwo w mailu od nas wraz z linkiem do pobrania licencji. W przypadku licencji w chmurze musicie Państwo założyć konto na stronie producenta wsparcia my.atlassian.com i z poziomu strony głównej wygenerować wersję testową. W przypadku pytań lub wątpliwości zawsze służymy pomocą.

do góry ▲

11. Czy po zakupie licencji trzeba przeinstalowywać instancję testową?

Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy zmiana klucza licencyjnego na ten z docelowej licencji. Dostęp do klucza otrzymacie Państwo po realizacji zamówienia poprzez zalogowanie się do konta na stronie producenta my.atlassian.com podając adres email który przy realizacji został wskazany jako kontakt techniczny dla licencji.

do góry ▲

12. Co jest potrzebne do złożenia zamówienia?

W przypadku gdy chcą Państwo zamówić nową licencję do realizacji potrzebujemy Państwa dane firmowe (jak do faktury) oraz dane osoby, którą mamy wskazać jako kontakt techniczny dla licencji (imię, nazwisko, adres email oraz telefon). W przypadku zakupu odnowienia wsparcia lub rozszerzenia licencji poza powyższymi danymi potrzebujemy również numer SEN licencji oraz adres email obecnie przypisany do licencji jako kontakt techniczny.

do góry ▲

13. Czy mogę zwrócić zakupioną licencję?

Tak. W przypadku gdy nie są Państwo zadowoleni z zakupu można dokonać zwrotu w ciągu czterech tygodni od zrealizowania przez nas zamówieniu. Po tym okresie zwrot nie jest możliwy.

do góry ▲

14. Jak skorzystać z Uniwersytetu Atlassian?

Z Uniwersytetu można skorzystać logując się za pomocą domeny firmowej na stronie https://university.atlassian.com/signup. Ze szkoleń może skorzystać maksymalnie tylu użytkowników dla ilu usługa została wykupiona (miejsc na Uniwersytecie można wykupić dokładnie tyle, co w posiadanej licencji), przy czym za aktywnego użytkownika liczy się osoby, które zrealizowały przynajmniej jedną lekcję z danego obszaru (np. firma posiada Uniwersytet do JIRA i do Confluence - jeśli użytkownik zrealizował jedną lekcję dotyczącą JIRA liczy się do puli wykorzystanych w Uniwersytecie miejsc na zajęcia w JIRA, natomiast nie liczy się do miejsc na zajęcia z Confluence).

do góry ▲

15. Czym jest Atlassian Marketplace?

Atlassian Marketplace jest miejscem gdzie można zapoznać się z publikowanymi dodatkami do produktów Atlassian. Produkty tam się znajdujące nie muszą być produkowane przez firmę Atlassian, co oznacza, że nie będzie on także odpowiadał za ich jakość ani nie będzie świadczył na ich rzecz wsparcia (wsparcie to świadczą producenci poszczególnych dodatków).

do góry ▲

16. Znalazłem interesujący mnie plugin na Atlassian Marketplace. Czy mogę kupić go u Państwa?

Oczywiście. Z chęcią pomożemy przy zakupie każdego intersującego Państwa dodatku.

do góry ▲

17. Czy można połączyć ilość użytkowników z różnych licencji?

Niestety nie ma takiej możliwości. Jeśli zakupicie Państwo dwie oddzielne licencje to nie oznacza to, że ilość użytkowników się Państwu zsumuje. Licencje te są w pełni odrębne.

do góry ▲

18. Chcę używać FishEye równocześnie z Crucible. Czy są w tym przypadku jakieś ograniczenia?

Tak, producent narzucił ograniczenie, że przy używaniu jednoczesnym obu licencji licencja dla FishEye musi być zakupiona dla takiej samej albo większej ilości użytkowników niż Crucible.

do góry ▲

Polski