Dashboard JIRA Core: stan Twojego projektu w pigułce

Jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz po wejściu do swojego samochodu i przekręceniu kluczyka w stacyjce? Sprawdzasz swoją deskę rozdzielczą (ang. dashboard). Upewniasz się, że nie migają lampki ostrzegawcze i że masz wystarczająco dużo paliwa. Innymi słowy, dokonujesz szybkiej oceny, aby mieć pewność, że jesteś gotowy do jazdy i że wszystko jest w porządku. I zanim nie dojedziesz do swojego celu, ciągle zerkasz na deskę rozdzielczą, żeby sprawdzać,  czy nie przekraczasz dozwolonej prędkości, czy silnik się nie przegrzewa i czy nie pojawiły się żadne inne znaki ostrzegawcze.  

Kiedy prowadzisz samochód, ciągle masz przed sobą deskę rozdzielczą, kiedy kierujesz projektem biznesowym w JIRA Core, pierwszą rzeczą, jaką widzisz na stronie głównej jest Twój dashboard. Dzięki niemu Ty i Twój zespół biznesowy dostajecie w pigułce całościowy podgląd stanu projektu, nad którym pracujecie – w tym zadania, które muszą zostać wykonane, postępy prac poszczególnych członków zespołu i o wiele więcej.

Wskazówka:

Globalni administratorzy mogą dostosować systemowy dashboard w taki sposób, aby  użytkownicy wszystkich instancji JIRA Core mieli taki sam dostęp do informacji i statystyk, których potrzebują.

Dostosowywanie dashboardów JIRA Core

Domyślnie ustawiony dashboard dostarcza prosty podgląd stanu projektu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dostosować go do potrzeb swojego zespołu, tak aby dostarczał bardziej szczegółowych informacji. Chcesz mieć kalendarz wyświetlający liczbę zadań, które powinny zostać wykonane w tym miesiącu? Potrzebujesz wykresu kołowego, aby widzieć jakiego rodzaju zadań rozwiązujecie najwięcej? Nic prostszego! 

Zacznij od wyboru jednego z pięciu układów strony, takiego, który najbardziej będzie odpowiadał potrzebom Twojego zespołu.

Kiedy już wybierzesz jeden z układów, możesz zdecydować, jakie informacje będą się wyświetlały. Dashboardy JIRA Core składają się ze wstępnie skonfigurowanych wykresów zwanych gadżetami. Gadżety mogą wyświetlać różne informacje dotyczące projektu, np.: podgląd zadań w kalendarzu czy postępy prac poszczególnych członków zespołu.

Dodawanie gadżetów jest bardzo łatwe. Wystarczy kliknąć na „+ Dodaj Gadżet” i wybrać te, które Cię interesują. Zobacz przykład dashboardu blogu marketingowego:

Po zalogowaniu się do JIRA Core widać liczbę i rodzaj postów (webinaria, porady i wskazówki, historie klientów itd.), które zostaną opublikowane na blogu w tym miesiącu oraz informację, które teksty muszą zostać zrecenzowane. Pamiętaj, wybieraj takie gadżety, które będą najbardziej przydatne Twojemu zespołowi. 

Wallboardy dla Twojego zespołu

Czy kiedykolwiek widziałeś zespół, który omawia pracę, mając przed sobą ekran wyświetlający tabele i wykresy? Otóż Twój zespół może robić to samo z pomocą dashboardu JIRA Core. Wybierz gadżety, które chcesz pokazać na ekranie. Kliknij na „Narzędzia” i wybierz „Wyświetl jako Wallboard”. Gadżety mogą się kolejno zmieniać, a Ty kontrolujesz, jak długo ma trwać każda zmiana. To dziecinnie łatwe!

Tworzenie raportów

JIRA Core oferuje zespołom biznesowym szeroki wybór wbudowanych raportów, które pozwolą im oceniać różne aspekty projektów. Na przykład, w przypadku projektu bloga marketingowego, który ma skonfigurowane własne typy zgłoszeń, możesz stworzyć raport z wykresem kołowym, pokazującym podział zgłoszeń według rodzajów. Albo stworzyć raport ostatnio utworzonych zgłoszeń, aby mieć podgląd wpisów, które mają zostać wkrótce opublikowane.  

Dostosowywanie projektów JIRA Core

Odpowiednio skonfigurowane dashboardy nie tylko dają wgląd w to, jak Twój zespół radzi sobie z zadaniami, dają też wskazówki do kolejnych etapów projektu. Konfiguracja dashboardów to tylko jedna z wielu możliwości dostosowania JIRA Core do swoich wymagań i oczekiwań. JIRA Core „skrojona na miarę” potrzeb Twojego zespołu biznesowego może zmienić sposób jego pracy!

Pamiętaj, JIRA Core możesz dostosować do każdego projektu, nad którym pracuje zespół biznesowy. Wypróbuj JIRA Core jeszcze dzisiaj!